INFORMACJE OGÓLNE O NABORZE WNIOSKÓW O DOTACJĘ
KIEDY, NA CO I O JAKĄ KWOTĘ MOŻNA APLIKOWAĆ?
do 30 czerwca 2023 roku
będą trwały nabory wniosków o dofinansowanie
Koszty bezpośrednio związane z przeciwdziałaniem skutkom Brexitu
stanowią wydatki kwalifikowane w projekcie
MŚP i duże przedsiębiorstwa
mogą być beneficjentami dotacji
od 10 000 EURO do 500 000 EURO
wynosi wysokość możliwego do pozyskania dofinansowania
od 15 do 100% wynosi poziom dofinansowania
w zależności od typu realizowanego projektu
JAKIE TYPY PROJEKTÓW PODLEGAJĄ DOFINANSOWANIU?
Typ 1. Nowe kierunki eksportu
Udział w międzynarodowych imprezach targowych lub wystawienniczych oraz organizacja i udział w misjach gospodarczych, celem wprowadzenia oferty przedsiębiorstwa na wybrane rynki docelowe.
Typ 2. Re_start inwestycyjny
Działania inwestycyjne, ukierunkowane na stworzenie nowej lub poszerzenie/uaktualnienie dotychczasowej oferty przedsiębiorstw, których funkcjonowanie na rynkach Zjednoczonego Królestwa zostało ograniczone lub utrudnione w wyniku Brexit.
Typ 3. Akcja adaptacja do zmian
Dostosowanie przedsiębiorstw do nowych uwarunkowań wynikających z Brexit- działania związane z adaptacją do nowych warunków wymiany handlowej ze Zjednoczonym Królestwem lub poszukiwanie nowych rynków dla produktów.
Typ 4. Brexit bez straty
Pokrycie strat w związku z poniesieniem negatywnych skutków Brexit- refinansowanie wydatków poniesionych przez przedsiębiorstwa w okresie od 01 stycznia 2020 r. do 14 lipca 2022 roku.
KIEDY NALEŻY ZŁOŻYĆ WNIOSEK O DOFINANSOWANIE?
Terminy naborów dla wszystkich typów projektów:
od 02.12.2022 do 23.12.2022 r.
od 10.01.2023 do 31.01.2023 r.
od 07.02.2023 do 28.02.2023 r.
od 06.03.2023 do 14.04.2023 r.
od 16.03.2023 do 14.04.2023 (Typ 5 Brexit bez straty – rekompensaty)
od 17.04.2023 do 31.05.2023
od 05.06.2023 do 30.06.2023
JAKIE DOKŁADNIE WYDATKI PODLEJAGĄ DOFINANSOWANIU?
Rodzaj możliwych do dofinansowania kosztów kwalifikowalnych jest zależny od typu projektu
Wydatki kwalifikowane w ramach pomocy na udział MŚP w targach:
- koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa MŚP w targach lub wystawie w kraju i za granicą (wynajem powierzchni, zakup i zabudowa stoiska, organizacja i obsługa techniczna stoiska)
- koszty podróży służbowych 3 pracowników przedsiębiorcy uczestniczących w targach w okresie nie dłuższym niż dwa dni przed rozpoczęciem i jeden dzień po zakończeniu imprezy (diety, noclegi, transport, przejazdy, uzyskanie wiz i inne)
- transport i ubezpieczenie eksponatów w związku z udziałem w targach
Wydatki kwalifikowane w ramach pomocy de minimis:
- koszty podróży służbowych 3 pracowników przedsiębiorcy uczestniczących w targach w okresie nie dłuższym niż dwa dni przed rozpoczęciem (jeden dzień w przypadku misji gospodarczych) i jeden dzień po zakończeniu imprezy targowej/wystawy/ misji gospodarczej oraz w okresie trwania przedsięwzięcia (diety, noclegi, transport, przejazdy, uzyskanie wiz i inne)
- transport i ubezpieczenie eksponatów w związku z udziałem w targach lub misji gospodarczej
- rezerwacja miejsca wystawowego na targach, opłaty rejestracyjne za udział w targach oraz wpis do katalogu targowego, reklama w mediach targowych, dodatkowa opłata za wstęp na imprezy targowe i wystawiennicze
- koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa w targach lub wystawie wynajem powierzchni, zakup i zabudowa stoiska, organizacja i obsługa techniczna stoiska)
- usługi tłumaczeń wraz z prawami autorskimi
- przygotowanie projektu i produkcja indywidualnych materiałów promujących produkty lub usługi na potrzeby imprezy targowej lub wystawienniczej (np. przygotowanie i druk materiałów promocyjnych, broszur inne).
- organizacja i udział w spotkaniach z potencjalnymi kontrahentami, w tym spotkaniach typu „biznes dla biznesu” (ang. B2B) i spotkaniach matchmakingowych- w przypadku udziału w misji gospodarczej.
Koszty kwalifikowane w ramach regionalnej pomocy inwestycyjnej lub pomocy de minimis:
- koszty nabycia albo wytworzenia środków trwałych, w tym nabycie używanych środków trwałych;
- koszty nabycia robót i materiałów budowlanych;
- koszty nabycia wartości niematerialnych i prawnych w formie patentów, licencji, know-how oraz innych praw własności intelektualnej.
Koszty kwalifikowane dla odbiorców GRUPY 1:
- Zakup środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych usprawniających procesy (np. produkcyjne, organizacyjne) w przedsiębiorstwie (koszty inwestycyjne).
- Dofinansowanie dotyczące szkoleń pracowników, którzy zajęli się nowymi obszarami działania firmy wynikającymi ze zmienionych okoliczności wymiany handlowej ze Zjednoczonym Królestwem.
- Dofinansowanie dotyczące zakupu usług doradczych dotyczących adaptacji do zmian, jakie zaszły w wyniku brexit w handlu z rynkiem Zjednoczonego Królestwa, np. w zakresie: dostępu do specjalistycznych baz danych i źródeł informacji, tłumaczeń́, badań i testów (technicznych, fizycznych, chemicznych lub biologicznych) produktów, projektowania procesów technologicznych lub logistycznych.
Koszty kwalifikowane dla odbiorców GRUPY 2:
- koszty usług doradczych świadczonych przez doradców zewnętrznych, w celu opracowania nowego/zaktualizowanego modelu biznesowego/strategii rozwoju przedsiębiorstwa, w tym również̇ koszty wyszukiwania potencjalnych partnerów zagranicznych i doprowadzenia do etapu negocjacji handlowych (z wyłączeniem usług pośrednictwa handlowego oraz doradztwa związanego z bezpośrednim uczestnictwem doradcy w negocjacjach)
LUB
- doradztwo w zakresie projektowania dopasowania produktu do potrzeb rynku docelowego (w tym m.in. badanie marketingowe na rynku docelowym);
- doradztwo w zakresie projektowania kanałów dystrybucji i kanałów obsługi otoczenia formalno- prawnego umożliwiającego wejście na dany rynek;
- doradztwo w zakresie uzyskania certyfikacji, akredytacji, koncesji lub innego typu dokumentów i praw niezbędnych dla prowadzenia działalności gospodarczej/sprzedaży produktów na docelowym rynku (z wyłączeniem kosztów finalnego uzyskania dokumentów uprawniających do wprowadzenia produktów na wybranym rynku docelowym);
- koszty projektowania planu szczegółowej kampanii promocyjnej (w tym kampanii w Internecie);
- koszty projektowania materiałów reklamowych i promocyjnych oraz stron internetowych przeznaczonych do promocji i sprzedaży 12 produktów, których dotyczy projekt;
- koszty projektowania wzornictwa opakowań́, projektowania katalogów i opisów technicznych produktów, projektowania logotypów i marek produktowych, tworzenia regulaminów usług, gwarancji produktowych i projektowania innych dokumentów niezbędnych do wprowadzenia produktu na nowy rynek;
Za koszty kwalifikowalne uznaje się:
- koszty udziału w międzynarodowych imprezach targowych i wystawienniczych oraz organizacji i udziału w misjach gospodarczych, 14 o których mowa w opisie kosztów kwalifikowalnych dla typu 1 Nowe kierunki eksportu,
- koszty nabycia albo wytworzenia środków trwałych, robót i materiałów budowlanych oraz wartości niematerialnych i prawnych w formie patentów, licencji, know-how oraz innych praw własności intelektualnej, o których mowa w opisie kosztów kwalifikowalnych dla typu 2 Re_start inwestycyjny,
- koszty usług doradczych świadczonych przez doradców zewnętrznych, w celu opracowania nowego/zaktualizowanego modelu biznesowego/strategii/planu rozwoju przedsiębiorstwa oraz pozostałych usług doradczych, o których mowa w opisie kosztów kwalifikowalnych dla typu 3 Akcja adaptacja do zmian,
- koszty zakupu środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych usprawniających procesy (na przykład produkcyjne, organizacyjne) w przedsiębiorstwie, o których mowa w opisie kosztów kwalifikowalnych dla typu 3 Akcja adaptacja do zmian,
- koszty szkoleń pracowników, którzy zajęli się nowymi obszarami działania firmy wynikającymi ze zmienionych okoliczności wymiany handlowej ze Zjednoczonym Królestwem, o których mowa w opisie kosztów kwalifikowalnych dla typu 3 Akcja adaptacja do zmian,
- koszty zakupu usług doradczych dotyczących adaptacji do zmian, jakie zaszły w wyniku brexit w handlu z rynkiem Zjednoczonego Królestwa np. w zakresie: dostępu do specjalistycznych baz danych i źródeł informacji, tłumaczeń, badań i testów (technicznych, fizycznych, chemicznych lub biologicznych) produktów, projektowania procesów technologicznych lub logistycznych, o których mowa w opisie kosztów kwalifikowalnych dla typu 3 Akcja adaptacja do zmian.
W ramach jednego projektu można łączyć typy projektów 1, 2 oraz 3. Typu 4 projektu nie można łączyć z innymi typami projektów.
DLA KOGO PRZEZNACZONE JEST TO DOFINANSOWANIE?
Ten konkurs jest właśnie dla ciebie, jeśli:
Jesteś mikro, małym, średnim lub dużym przedsiębiorcą,
Prowadzisz działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, potwierdzoną wpisem w odpowiednim rejestrze,
Twoje przedsiębiorstwo prowadziło wymianę towarów lub usług ze Zjednoczonym Królestwem od roku 2018 albo 2019
Twoja firma została dotknięta negatywnymi skutkami brexit- odnotowała spadek obrotów w handlu ze Zjednoczonym Królestwem i/lub odnotowała wzrost kosztów wywołany brexit
SZCZEGÓŁY OFERTY PMTA
KOMPLEKSOWA USŁUGA DORADCZA OD PMTA- CO DOKŁADNIE ZROBIMY ABY POZYSKAĆ DLA CIEBIE DOFINANSOWANIE?
Przeprowadzimy wstępny audyt projektu- zweryfikujemy czy projekt spełnia kryteria obligatoryjne projektu.
We współpracy z klientem opracujemy koncepcję projektu o najwyższej, możliwej do uzyskania ilości punktów.
Na podstawie listy pytań przygotujemy dokumentację aplikacyjną oraz pomożemy prawidłowo podpisać i złożyć dokumentację.
Będziemy monitorować ocenę projektu oraz doradzimy w przypadku konieczności złożenia dodatkowych wyjaśnień lub uzupełnień.
Przeprowadzimy przez proces podpisania umowy o dofinansowanie
> 500
liczba napisanych
wniosków
o dofinansowanie
>10 lat
doświadczenia w pozyskiwaniu dotacji unijnych
> 1 MLD ZŁ
łączna wartość zrealizowanych
projektów
38 220 ZŁ
średni zysk Beneficjentów z każdego zainwestowanego
1 000 zł
Dlaczego warto zaufać PMTA?
Oferujemy kompleksowe usługi w zakresie pozyskiwania oraz rozliczania dotacji unijnych dla firm z zarówno z sektora MŚP jak i pozostałych podmiotów.
Od ponad 10 lat skutecznie doradzamy przedsiębiorcom, jak dofinansować rozwój swojej firmy, pomagamy wybrać odpowiednią dotację, a następnie przygotować wszystkie dokumenty.
Zdobądź z nami dotację unijną dla Twojej firmy!
Wyślij do nas wiadomość bezpośrednio przez formularz kontaktowy lub na dotacje@pmta.pl opisując:
- czym zajmuje się i gdzie działa Twoja firma,
- jaki projekt chcesz zrealizować lub realizujesz,
- jakie są szacowane wydatki projektu i ich wartość.
Możesz również skontaktować się z naszym Ekspertem, pod numerem telefonu:
790 566 755
530 900 601
Na podstawie przesłanych informacji przeanalizujemy możliwość pozyskania dofinansowania w ramach niniejszego konkursu przez Twoją firmę oraz przygotujemy ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb lub też poszukamy alternatywnych możliwości sfinansowania Twojego pomysłu.