INFORMACJE OGÓLNE O NABORZE WNIOSKÓW O DOTACJĘ
KIEDY, NA CO I O JAKĄ KWOTĘ MOŻNA APLIKOWAĆ?
Konkurs nie został dotychczas ogłoszony. Publikacja została przygotowana na podstawie zapisów SZOP oraz archiwalnych regulaminów konkursów. Opisane założenia konkursowe mogą ulec nieznacznej zmianie po ogłoszeniu konkursu.
od 30 września 2024 roku do 31 października 2024 roku
będzie trwał nabór wniosków o dofinansowanie
warmińsko- mazurskie przedsiębiorstwa i ich konsorcja
mogą wnioskować o dofinansowanie
koszty prac badawczo- rozwojowych
stanowią kluczowe wydatki kwalifikowane w projekcie
do 85% dofinansowania
wydatków kwalifikowanych mogą uzyskać przedsiębiorcy
JAKIE PROJEKTY UZYSKAJĄ DOFINANSOWANIE?
Dofinansowanie uzyskają wyłącznie projekty, których realizacja wpływać będzie na rozwój co najmniej jednej inteligentnej specjalizacji województwa warmińsko-mazurskiego.
Możliwe jest dowolne dobranie elementów projektu (infrastruktura, działalność B+R, zakup usług B+R, własność intelektualna, podniesienie kompetencji kadr, etc.) przy czym obligatoryjny jest wybór jednego z dwóch podstawowych elementów, tj. dofinansowanie działalności badawczo-rozwojowej przedsiębiorstw i/lub zakupu usług B+R, a pozostałe elementy muszą być ściśle z nimi powiązane.
Zapoznaj się ze szczegółowymi kryteriami wyboru projektów.
JAKIE DOKŁADNIE WYDATKI ZOSTANĄ DOFINANSOWANE?
Konkurs nie został dotychczas ogłoszony. Publikacja została przygotowana na podstawie zapisów SZOP oraz archiwalnych regulaminów konkursów. Opisane założenia konkursowe mogą ulec nieznacznej zmianie po ogłoszeniu konkursu.
W ramach kategorii kwalifikowane jest wynagrodzenie brutto wraz z kosztami pracodawcy, wynikające z umowy o pracę.
BARDZO WAŻNE: Wynagrodzenie w ramach umów B2B jak i w ramach umów zleceń nie są traktowane jako koszty personelu a jako koszty podwykonawstwa (usług zewnętrznych)!
Koszty wynagrodzenia kadry zarządzającej (kierownika B+R/ kierownika zarządzającego) są finansowane z kosztów pośrednich. Aby koszt personelu mógł zostać zakwalifikowany do wydatków bezpośrednich niezbędne jest, aby w jego obowiązkach w ramach poszczególnych zadań nie znajdowały się obowiązki zarządcze.
Koszty badań wykonywanych na podstawie umowy, wiedzy i patentów zakupionych lub użytkowanych na podstawie licencji udzielonej przez źródła zewnętrzne na warunkach pełnej konkurencji.
WAŻNE: Wynagrodzenie w ramach umów B2B jak i w ramach umów zleceń traktowane są jako koszty podwykonawstwa. Dodatkowo rekrutacja pracowników w ramach umów B2B oraz umów zleceń wymaga publikacji postępowania ofertowego na portalu Baza Konkurencyjności.
Koszty amortyzacji aparatury B+R, finansowane w zakresie i przez okres, w jakim są one wykorzystywane na potrzeby projektu. Jeśli aparatura i sprzęt nie są wykorzystywane na potrzeby projektu przez cały okres ich użytkowania, za koszty kwalifikowalne uznaje się tylko koszty amortyzacji odpowiadające okresowi realizacji projektu obliczone na podstawie powszechnie przyjętych zasad rachunkowości.
Przykładowo, mogą to być koszty:
- materiałów i środków eksploatacyjnych niezbędnych do realizacji prac B+R np. koszty surowców, półproduktów, odczynników;
- sprzętu laboratoryjnego wykorzystywanego do prac B+R, tj. koszty zakupów, które nie są środkiem trwałym zgodnie z ustawą o rachunkowości oraz z polityką rachunkowości Wnioskodawcy;
- utrzymania linii technologicznych, instalacji doświadczalnych itp. w okresie i w proporcji, w jakiej są wykorzystywane do prac B+R;
- eksploatacji aparatury naukowo-badawczej;
- zakupu elementów służących do budowy prototypu i na stałe zainstalowanych w prototypie, instalacji pilotażowej lub demonstracyjnej (możliwy jest zakup jedynie elementów, które samodzielnie nie mogą stanowić środków trwałych. Wydatki, które mogą stanowić samodzielnie środki trwałe można sfinansować jedynie w ramach amortyzacji).
Koszty inwestycji w rzeczowe aktywa trwałe:
- zakup, dostawa, instalacja i uruchomienie rzeczowych aktywów trwałych, w tym maszyn, sprzętu i urządzeń wraz z instruktażem w ich obsłudze, rozwiązań teleinformatycznych (w tym sprzętu informatycznego),
- zakup wartości niematerialnych i prawnych (WNiP) w formie patentów, licencji, know-how oraz innych praw własności intelektualnej,
- leasing finansowy instalacji lub maszyn, w części raty leasingowej wystawionej na rzecz beneficjenta związanej ze spłatą kapitału, bez części odsetkowej i innych opłat, obejmujący obowiązek zakupu aktywów przez beneficjenta po wygaśnięciu umowy,
- zakup materiałów i robót budowlanych.
Koszty pośrednie naliczane ryczałtem, stanowiącym odpowiedni % kwalifikowalnych kosztów bezpośrednich projektu.
Koszty pośrednie można podzielić na kilka rodzajów:
1. Grupa kosztów związanych z zarządzaniem projektem:
- koszty koordynatora/menadżera/kierownika projektu oraz innych osób bezpośrednio zaangażowanych w zarządzanie projektem, monitorowanie i jego rozliczanie lub prowadzenie innych działań administracyjnych w projekcie, o ile ich zatrudnienie jest niezbędne dla realizacji projektu, w tym w szczególności koszty wynagrodzenia tych osób, ich delegacji służbowych oraz koszty związane z wdrażaniem polityki równych szans przez te osoby,
- koszty zarządu w wysokości zależnej od zaangażowania czasowego w realizację projektu (koszty wynagrodzenia osób uprawnionych do reprezentowania jednostki, których zakresy czynności nie są przypisane wyłącznie do projektu, np. kierownik jednostki),
- koszty innych usług polegających na zlecaniu zadań związanych z zarządzaniem projektem (np. inżynier kontraktu, koordynator projektu),
- koszty usług związanych z prowadzeniem nadzorów w projekcie (innych niż nadzór autorski), w tym nadzór inwestorski oraz nadzory branżowe,
- koszty personelu obsługowego (obsługa kadrowa, finansowa, administracyjna, sekretariat, kancelaria, obsługa prawna) zatrudnionego na potrzeby funkcjonowania jednostki, a wykonującego zadania związane z obsługą projektu,
- koszty obsługi technicznej/ personelu technicznego (np. informatyka) niestanowiące wydatków/ kosztów osobowych związanych z zaangażowaniem personelu (kadry merytorycznej),
- koszty delegacji służbowych.
UWAGA: Nie jest możliwe rozliczanie tego samego stanowiska pracy w ramach kosztów bezpośrednich i pośrednich równocześnie, nawet z zastosowaniem proporcjonalnego przyporządkowania zadań do obu kategorii.
2. Grupa pozostałych kosztów administracyjnych
- koszty utrzymania powierzchni biurowych (czynsz, najem, opłaty administracyjne) związanych z obsługą administracyjną projektu,
- wydatki związane z otworzeniem lub prowadzeniem wyodrębnionego na rzecz projektu subkonta na rachunku bankowym lub odrębnego rachunku bankowego,
- amortyzacja, najem lub zakup aktywów (środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych) używanych na potrzeby zarządzania projektem, o którym mowa w pkt. 1-7, oraz innych nieprzeznaczonych w 100% do realizacji działań bezpośrednich,
- opłaty za energię elektryczną, cieplną, gazową i wodę, opłaty przesyłowe, opłaty za odprowadzanie ścieków w zakresie związanym z obsługą administracyjną projektu,
- koszty usług pocztowych, telefonicznych, internetowych, kurierskich związanych z obsługą administracyjną projektu,
- koszty usług powielania dokumentów związanych z obsługą administracyjną projektu,
- koszty materiałów biurowych i artykułów piśmienniczych związanych z obsługą administracyjną projektu,
- koszty ubezpieczeń majątkowych związanych z projektem i innych,
- koszty ochrony mienia związanego z projektem,
- koszty sprzątania pomieszczeń związanych z obsługą administracyjną projektu, w tym środki do utrzymania ich czystości oraz dezynsekcję, dezynfekcję, deratyzację tych pomieszczeń,
- koszty związane z konserwacją i naprawą urządzeń biurowych/koszt zakupu urządzeń i sprzętu biurowego nie będących środkiem trwałym, na potrzeby zarządzania projektem,
- koszty utylizacji odpadów na potrzeby zarządzania projektem,
- hosting na potrzeby funkcjonowania projektu,
- koszty opłat skarbowych i notarialnych związanych z realizacją projektu,
- koszty usług tłumaczenia dokumentów niezbędnych do przedłożenia instytucji zarządzającej na potrzeby rozliczenia i kontroli prawidłowej realizacji projektu,
- koszty ustanowienia zabezpieczenia prawidłowej realizacji umowy o dofinansowanie projektu.
3. Koszty promocji
- działania informacyjno-promocyjne projektu (np. zakup materiałów promocyjnych i informacyjnych, zakup ogłoszeń prasowych, plakat/ tablice informacyjne/ tablice promocyjne), wynikające z obowiązków określonych w umowie/ porozumieniu/ decyzji o dofinansowanie projektu.
DLA KOGO PRZEZNACZONE JEST TO DOFINANSOWANIE?
Ten konkurs jest właśnie dla Ciebie, jeśli:
jesteś przedsiębiorcą i planujesz realizację projektu samodzielnie lub jako lider konsorcjum we współpracy z IOB, podmiotem sektora naukowo-badawczego lub uczelnią;
jesteś dużą firmą i planujesz realizować projekt we współpracy z MŚP w celu zapewnienia dyfuzji działalności innowacyjnej oraz B+R do gospodarki;
prowadzisz działalność na terenie województwa warmińsko-mazurskiego, przy czym lokalizacja siedziby/oddziału Twojej firmy znajduje się na terenie województwa warmińsko-mazurskiego od przynajmniej 31 grudnia 2023 r. co znajduje potwierdzenie w odpowiednich dokumentach rejestrowych.
POZIOM DOFINANSOWANIA WYDATKÓW
Koszty realizacji prac B+R będą finansowane zgodnie z tabelą poniżej:
Status przedsiębiorstwa | Badania przemysłowe | Prace rozwojowe |
---|---|---|
Mikro i małe | 70% – 80% | 45%- 60% |
Średnie | 60% – 75% | 35%- 50% |
Duże | 50% – 65% | 25%- 40% |
W przypadku jednostek naukowych, wchodzących w skład konsorcjum/partnerstwa poziom dofinansowania prac B+R wynosi 100%.
Koszty inwestycyjne zostaną dofinansowane w ramach pomocy de minimis (do 85% wysokości dofinansowania) lub w ramach regionalnej pomocy inwestycyjnej zgodnie z Mapą Pomocy Regionalnej.
Pozostałe koszty zostaną dofinansowane w ramach pomocy de minimis (do 85% wysokości dofinansowania).
Maksymalny poziom dofinansowania na cały projekt wynosi 85%.
JAKIE DOKUMENTY NALEŻY PRZYGOTOWAĆ?
Formularz wniosku o dofinansowanie,
Analiza ekonomiczno- finansowa,
Dokument potwierdzający posiadanie wkładu własnego,
Raport z badania stanu techniki (dokument nieobligatoryjny, zalecany),
Inne załączniki
SZCZEGÓŁY OFERTY PMTA
KOMPLEKSOWA USŁUGA DORADCZA OD PMTA- CO DOKŁADNIE ZROBIMY ABY POZYSKAĆ DLA CIEBIE DOFINANSOWANIE?
Przeprowadzimy wstępny audyt projektu- zweryfikujemy, czy projekt spełnia kryteria obligatoryjne projektu.
We współpracy z klientem opracujemy koncepcję projektu o najwyższej, możliwej do uzyskania ilości punktów.
Na podstawie listy pytań przygotujemy dokumentację aplikacyjną oraz pomożemy prawidłowo podpisać i złożyć dokumentację.
Będziemy monitorować ocenę projektu oraz doradzimy w przypadku konieczności złożenia dodatkowych wyjaśnień lub uzupełnień.
Przeprowadzimy przez proces podpisania umowy z Instytucją Organizującą Konkurs.
> 500
liczba napisanych
wniosków
o dofinansowanie
>10 lat
doświadczenia w pozyskiwaniu dotacji unijnych
> 1 MLD ZŁ
łączna wartość zrealizowanych
projektów
38 220 ZŁ
średni zysk Beneficjentów z każdego zainwestowanego
1 000 zł
Dlaczego warto zaufać PMTA?
Oferujemy kompleksowe usługi w zakresie pozyskiwania oraz rozliczania dotacji unijnych dla firm z zarówno z sektora MŚP jak i pozostałych podmiotów.
Od ponad 10 lat skutecznie doradzamy przedsiębiorcom, jak dofinansować rozwój swojej firmy, pomagamy wybrać odpowiednią dotację, a następnie przygotować wszystkie dokumenty.
Zdobądź z nami dotację unijną dla Twojej firmy!
Wyślij do nas wiadomość bezpośrednio przez formularz kontaktowy lub na dotacje@pmta.pl opisując:
- czym zajmuje się i gdzie działa Twoja firma,
- jaki projekt chcesz zrealizować lub realizujesz,
- jakie są szacowane wydatki projektu i ich wartość.
Możesz również skontaktować się z naszym Ekspertem, pod numerem telefonu:
790 566 755
530 900 601
Na podstawie przesłanych informacji przeanalizujemy możliwość pozyskania dofinansowania w ramach niniejszego konkursu przez Twoją firmę oraz przygotujemy ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb lub też poszukamy alternatywnych możliwości sfinansowania Twojego pomysłu.